Friday, January 15, 2010

,,ჯეო მოსახლეობა”, ჯეოსტარი ,,,კომპეტენტური ჟიური’’ და ”ნიჭიერი”

ჯეოსტარზე უნდა დამეწერა


მსგავსი პროექტები არ მიყვარს,იმიტომ რომ სახელშივე ტყუილია ჩადებული. . .

ჩვენთან, როცა უკვე საბოლოოდ დასამარდა შოუ-ბიზნესი და ქართული ესტრადა, არ არსებობს მომთხოვნი მსმენელი და საზოგადოების საკმაოდ დიდი ნაწილი მუსიკას მარტო სამარშუტო ტაქსებში უსმენს (ისიც იძულების წესით და მძღოლის გემოვნების გათვალისწინებით), არ არსებობს არანაირი ილუზია იმისა,რომ პროექტის არათუ მონაწილეები, გამარჯვებულებიც კი, ,,სტარები’’ გახდებიან.



სამაგიეროდ ქვეყანაში მოსახლების ერთი ნაწილი ხდება ,,ჯეო მოსახლეობა”, კიდევ უფრო მწვავდება ვიწრო ნაციონალიზმი, რომელსაც ისედაც საშინელი და ამაზრზენი სახე აქვს მიღებული, ტურიდან ტურში ადამიანი გადადის არა იმის მიხედვით,როგორ იმღერა, არამედ იმის მიხედვით, რომელ კუთხეს უფრო მეტი გულანთებული ,,ჯეო მოსახლეობა’’ ყავს და მთელი ერი იკვებება ილუზიური,უნიჭო ნაწარმით. . .

თუმცა არ შემიძლია არ აღვნიშნო,რომ საკვები იმდენად მსუყეა, ცოტა თუ აფიქსირებს ნონსენსებს,რასაც ის მოიცავს. . .

მაგალითად ის, რომ უკვე მეორედ შოუს არსებობის განმავლობაში, იყო მონაწილე ხევსურეთიდან, მაშინ, როცა ჯეოსელს იქ საკუთარი ანძაც კი არ
აქვს. . .

არადა, ფიჭური კავშირგაბმულობის კომპანიის მთავარი ფუნქცია ზუსტად ბაზრის ბოლომდე ათვისება უნდა იყოს და მხოლოდ მას შემდეგ მსგავსი შოუების მოწყობა.. . .

კი,მესმის რომ ჯეოსტარი ბევრად უფრო შემოსავლიანი პროექტია,ვიდრე ანძის დადგმა ორასი კაცისთვის,მაგრამ არ შეიძლება ყოველთვის მთავარი შემოსავალი იყოს,არ შეიძლება 200 კაცს მარტო იმიტომ არ დაუდგა ანძა, რომ ისინი 200-ზე მეტი არ არიან და გყავდეს წარმომაგგენელი კუთხიდან,სადაც აბონენტი პრინციპულად არ გყავს,კიდევ ერთი ტუილია,რომ კონკურსის მონაწილეები თანაბარ პირობებში იმყოფებიან. . .



ისეთივე ტყუილი,როგორც ის,რომ გყავს ჟიური, რომელიც არაფერს არ წყვეტს, სამაგიეროდ ყავს თავისი ღია ფავორიტები და ბოლო წლებში იმდენად ლოიალური და ,,კეთილი’’ გახდა, გეგონება რომ მისი ფუნქცია მარტო ღია ფავორიტების ყოლაა. . .

ეს ხომ ის შოუა,სადაც ადამიანებმა რამე უნდა ისაწვლონ,გაიზარდონ და შენიშვნებიც ისმინონ. . . და ვისგან თუ არა ,,კომპეტენტური ჟიურისგან’’?

არასოდეს დამავიწყდება მსგავსი გერმანული პროექტის ჟიურის ერთ-ერთი მრისხანე წევრის,დიტერ ბოლენის სასტიკი კომენტარები,რომელიც აბსოლუტურად ობიექტური იყო ხოლმე და არა მარტო კონკურსის მონაწილის მუსიკალურ შესრულებას,ჩაცმის სტილს და მოძრაობებსაც კი ეხებოდა,ზოგჯერ არაკორექტულადაც,მაგრამ არასოდეს სუბიქტურად და არასოდეს არასოდეს უსამართლოდ.

ეგრეა,როცა გინდა ,,სტარი” გახდე,ყველაფერი უნდა გაითვალისწინო

როცა გინდა ,,სტარი’’ გახდე,ვიღაცას მართლა ,,სტარი” უნდა ჭირდებოდეს და არა კიდევ ერთი კლუბის ან ბარის მუსიკოს-მომღერალი..

როცა ,,სტარობა’’ გინდა, მხარდამჭერებს შენი ნიჭი უნდა განაპირობებდეს და არა წარმომავლობა და გვარიშვილობა. . .

როცა გინდა ,,სტარი’’ გახდე,მთელი მოსახლეობა უნდა მოიაზრებოდეს შენ აუდიტორიად და არა გაურკვეველი ,, ჯეო მოსახლეობა”…

,,ჯეოსტარი ‘’ მოგვეხსენება უცხოური მსგავსი პროექტის მოდელზეა აგებული,მაგრამ,იქ,სადღაც მართლა ხდებიან სტარები,აქ სტარობა ან ილუზიაა,ან მარაზმი,ან მარაზმში გადასული ილუზია. . .

შესაბამისად, თუ მაინც არავინ გაცდება სტარი, თუ მაინც არ განვითარდება ქართული მუსიკალური სამყარო და არ გაიზრდება მსმენელი, თუ წლიდან წლამდე ერი შესაშური თვინიერებით დაელოდება შოუს,რატომ უნდა იყოს ჟიური უფრო ფუნქციური?

რატომ უნდა ზრუნავდნენ ორგანიზატორები უფრო დახვეწას,თუნდაც ყელში ამოსული წამყვანების შეცვლას?

თუ მაინც კლუბში ან ბარში მთავრდება სტარის გზა,რატომ უნდა მოიკლას თავი კონკურსის მონაწილემ?



ერთი წლის მერე თუ ისევ სრულიად ჯეო მოსახლეობა არნახულ აქტივობას დააფიქსირებს და მისიას ისევ მხოლოდ ჯეოსელი შეასრულებს. . .

მე უბრალოდ იმიტო ვწერ,რომ მინდა რუსთავი 2-ის ახალი პროექტის,ნიჭიერის ბლოგის ავტორი გავხდე…

მისურვეთ წარმატებები :)